Mincovna



Novinky v nabídce

Nové medaile a mince z drahých kovů. Zlaté a stříbrné mince ze zahraničí. Novinky od Pražské mincovny a.s. K dostání na zlate-mince.cz

Žížala Jůlie a Dáda - 20 mm Au Proof 11 940 Kč
Zlatý dukát k narození dítěte s věnováním 11 940 Kč
Zlaťák k narození dítěte 2024 11 940 Kč
Zlaťák k narození dítěte 2023 11 940 Kč
Zlaťák k narození dítěte 2022 11 940 Kč
Zlaťák k narození dítěte 2021 11 940 Kč
Zlaťák k narození dítěte 2020 11 940 Kč
PF - pour féliciter 2024 10 140 Kč
PF - pour féliciter 2023 10 140 Kč
PF - pour féliciter 2021 10 140 Kč
PF - pour féliciter 2020 11 940 Kč
2024 Sedembolestná Panna Mária Au 11 388 Kč
2024 Sedembolestná Panna Mária Ag 1 308 Kč
2024 - Dukát k narození miminka - čáp 11 940 Kč
2024 - Dukát k narození dítěte - Miminko v peřince 11 940 Kč
2024 - Dukát k narození dítěte 11 940 Kč
2024 - Dukát k narodeniu dieťaťa 11 940 Kč
2023 Sedembolestná Panna Mária Au 11 388 Kč
2023 Sedembolestná Panna Mária Ag 1 308 Kč
2023 - Dukát k narození miminka - čáp 11 940 Kč
2023 - Dukát k narození dítěte - Miminko v peřince 11 940 Kč
2023 - Dukát k narození dítěte 11 940 Kč
2023 - Dukát k narodeniu dieťaťa 11 940 Kč
2022- Dukát k narození dítěte - Miminko v peřince 11 940 Kč
2022 Sedembolestná Panna Mária Au 11 388 Kč
2022 Sedembolestná Panna Mária Ag 1 308 Kč
2022 - Dukát k narození miminka - čáp 11 940 Kč
2022 - Dukát k narození dítěte 11 940 Kč
2022 - Dukát k narodeniu dieťaťa 11 940 Kč
2021- Dukát k narození dítěte - Miminko v peřince 11 940 Kč
2021 Sedembolestná Panna Mária Au 11 388 Kč
2021 - Dukát k narození miminka - čáp 11 940 Kč
2021 - Dukát k narození dítěte 11 940 Kč
2021 - Dukát k narodeniu dieťaťa 11 940 Kč
2020- Dukát k narození dítěte - Miminko v peřince 11 940 Kč
2020 Sedembolestná Panna Mária Au 11 388 Kč
2020 Sedembolestná Panna Mária Ag 1 308 Kč
2020 - Dukát k narození miminka - čáp 11 940 Kč
2020 - Dukát k narození dítěte 11 940 Kč
2020 - Dukát k narodeniu dieťaťa 11 940 Kč
ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Získáte exkluzivně pouze u nás.

Africká notafilie v roce 2010 (3)
V tomto čísle uzavíráme výčet záplavy ových bankovek, které byly v loňském roce vydány na černém kontinentu.



Tanzánie

Jak již bylo uvedeno, také Benki Kuu ya Tanzania/Bank of Tanzania se dala cestou emise velikostně redukovaných bankovek, když na sklonku roku 2010 vydala jejich zcela novou úplnou emisi (500, 1000, 2000, 5000 a 10000 šilinků; Pick # 40–44). Bankovky jsou již tradičně ND. Bankovky se odlišují také vzhledem od předchozí emise z let 2003–2006, když u bankovky 500 šilinků zásadně také motivem na A. Je použitá rovněž zcela nová signatura. Pruhové kinegramy u Pick # 36–39 z let 2003 & 2006 jsou nově nahrazeny počínaje nominálem 1000 šilinků profilometricky pozitivní třpytivou mikrometalografikou (v textu PBM; positive briliant mikrometalography) na A (1000 šilinků) a R (2000–10 000 šilinků). V následující komparaci se soustředíme pouze na A původních bankovek (2003–2006) a na nosný motiv (v textu BM; bearing motive) aversu.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 4/2011



Heraldika na mincích a medailích (4)
Renesance - čas změn

Renesanční výtvarné umění bývá obecně považováno za jeden z vrcholů evropské kultury. Když se však zeptáme na toto období heraldiků, budeme překvapeni. Renesanční heraldiku považují ve srovnání s gotikou za krok zpět, pokud ne rovnou za úpadek. Rozpor mezi oběma pohledy je zjevný a zaslouží si naši pozornost.

Někdy po roce 1421 šli úzkou uličkou středověké Florencie dva umělci zcela ponořeni do odborné debaty. Starší z obou, architekt Filippo Bruneleschi, předvedl před chvílí sochaři Donatellovi svou právě dokončenou novostavbu. Nešlo o palác nebo chrám, ale o městský nalezinec Ospedale degli Innocenti. Donatella uchvátil civilně působící horizontální objekt, respektující lidské měřítko, se vzdušnou sloupovou arkádou. Bylo to něco úplně jiného, než jak se stavělo dosud. Architekt i sochař tušili, že se na obzoru právě objevily kontury nového slohu. Žádný sloh nevznikne samozřejmě ze dne na den. Také renesance se připravovala víc než sto let v jednotliv ých dílech inspirovaných antikou a humanismem. V první polovině 15. století se snahy o něco nového materializovaly v jednotný sloh, který po architektuře ovlivnil všechny obory umění. Malíři se učili perspektivě, spolu se sochaři studovali anatomii a kreslili podle modelu. Gotickou stylizaci postupně nahrazoval realismus programově opřený o nově objevované a oceňované antické plastiky a reliéf y. Renesanční umělec v ystoupil ze středověké anonymity, měl najednou tvář a jméno.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 1/2015.

DALŠÍ ČLÁNKY VÍCE O ČASOPISU